جهان امروزی رقابت تنگاتنگ کسب و کارها، تجارت ها و برندهای مختلف است و هرکس می کوشد تا مخاطبان و مشتریان بیشتری را جهت خرید یا همکاری جذب کند؛ همین مسئله سبب شده تا تبلیغات به یک صنعت اساسی و مهم در جهان تبدیل شود.
برندها می توانند ارائه دهنده انواع خدمات، محصولات یا کالا باشند و هیچ برند شناخته شده ای را نمی توان یافت که از تبلیغات برای معرفی و گسترش خود استفاده نکرده باشد.
در واقع می توان ادعا کرد که برای دیده شدن و جلب اعتماد مشتری لازم است تا کسب و کارها و برندها از تبلیغات خلاقانه در فضا و بستر تبلیغاتی مناسب بهره بگیرند.
اکثر ما بسیاری از برندها را به واسطه تبلیغات منحصر به فرد و خلاقانه آن ها می شناسیم و حتی این تبلیغات هستند که در بسیاری از مواقع ما را به خرید محصولات یا دریافت خدمات ترقیب می کنند.
در چند دهه اخیر تبلیغات خاص و خلاقانه بسیاری در سراسر جهان صورت گرفته است که هر یک معرفی کننده محصول یا برندی از محصولات مختلف هستند و ما در ادامه این مطلب قصد داریم به معروف ترین و خاص ترین تبلیغات خلاقانه و عجیب بپردازیم.
بیلبورد کرمان، برترین در تبلیغات
تبلیغ رنگ مو شرکت کلستون
شرکت کلستون برای نشان دادن طیف گسترده و میزان طبیعی بودن رنگ موهای خود با هوشمندی تمام و توجه به نور و المانهای طبیعی محیط، بیلبورد تبلیغ رنگ موهای خود را به شکلی طراحی کرده که نور طبیعی خورشید به رنگ مو خود را جلوه دهد.
تبلیغ کفش نایک
نایک در یک اقدام خلاقانه و صدالبته چشمگیر و پرهزینه برای تبلیغ کفش های خود نمای بیرونی یک ساختمان را به شکلی طراحی کرده است که با نگاه به آن شتاب و چابکی در ذهن بیننده تداعی می شود.
با دیدن این تبلیغ می توانید بفهمید که تبلیغات حتی برای شرکت معروفی مانند نایک هرگز تمامی ندارد و هر برندی جهت پیشتاز بودن نیاز به تبلیغ دارد و تفاوت بر سر بستر تبلیغ و سطح حرفه ای بودن آن است.
تبلیغ خط پروازی شرکت امریکن ایرلاین
یکی از تبلیغات محیطی جذاب متعلق به شرکت امریکن ایرلاین است که جهت تبلیغ خط پروازی نیویورک-سیدنی طراحی شده است؛ در این تبلیغ ساده اما جذاب سیب که یکی از محصولات پذیرایی امریکن ایرلاین است به شکلی برش خورده که شبیه به ساختمان اپرای سیدنی میباشد و در این تبلیغ می بینید که با تکنیک تشابه از یک ایده ساده یک تبلیغ خلاقانه شکل گرفته است.
تبلیغ لامپ مجله اکونومیست
به عنوان یکی دیگر از معروف ترین تبلیغات محیطی می توان به تبلیغ لامپ روشن مجله اکونومیست اشاره کرد؛ در این تبلیغ که در بستر بیلبورد اجرا شده است بر یک بیلبورد ساده با رنگ پس زمینه قرمز لامپ بزرگی طراحی شده و هنگامی که عابران در کنار بیلبورد از زیر لامپ عبور می کنند لامپ روشن شده و مفهوم مجاور بیلبورد و پیام تبلیغاتی مجله اکونومیست را بیان می کند.
تبلیغ سس رژیمی شرکت کرفت هاینز
زمانی که یک تبلیغ محیطی با مقداری طنز آمیخته شود جذابیت دوچندانی داشته و مخاطبان با آن برند احساس صمیمیت بیشتری خواهند داشت و شرکت کرفت هاینز برای تبلیغ سس های مایونز رژیمی خود به خوبی از این تکنیک استفاده کرده است و در این تبلیغ سیب های سرخ شده به شکل یک الاکلنگ طراحی شده و یک سمت این الاکلنگ که بر روی آن سس ریخته شده سبک تر از سمت خالی آن است…
تبلیغ تن ماهی شرکت جان وست
شرکت جان وست از ضرب المثل “ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازهس” برای تبلیغ تن ماهی های خود استفاده کرده است؛ به این صورت که درب این تن ماهی به شکل موج های دایره ای طراحی شده و وسط آن یک قلاب ماهی گیری قرار دارد و این نوع تبلیغات از نظر جامعه بسیار مورد پسند عموم است.
تبلیغ ضد آفتاب شرکت فلوس لک
فلوس لک برای تبلیغ یک نمونه از ضد آفتاب های خود از یک ایده خلاقانه استفاده کرده به بسیار مورد توجه قرار گرفت؛ در این تبلیغ این ضد افتاب در ساحل به عنوان جسم بزرگ در ساحل قرار دارد و افرادی که در ساحل هستند در سایه این ضد آفتاب از تابش آفتاب در امان مانده اند…
بیلبوردهای فرودگاه کرمان، بهترین انتخاب برای تبلیغات
تبلیغ ریش تراش شرکت براون
شرکت براون برای تبلیغ ریش تراش های خود با بهره از جنبه طنز، نظریه داروین را دست مایه تبلیغ خود قرار داده و ریش تراش برند خود را ابزار تکامل بشر معرفی می کند.
تبلیغ خودکار بیک
شرکت بیک برای تبلیغ خودکارهای محبوب خود از ریاضیات کمک گرفته و علامت بینهایت را با این خودکار به شکل خطوط تکرار شده ترسیم کرده است.
تبلیغ رنگ شرکت Coops Paint
شرکت Coops Paint در یک ایده خلاقانه برای تبلیغات محیطی رنگهای خود دست به یک تبلیغ در حجم بصری بزرگ و رنگ جیغ زده است؛ به این صورت که نمای بیرونی ساختمان خود را با یک قوطی رنگ که ریخته طراحی کرده و این شیوه تبلیغ که محیط خارجی و المانهای فیزیکی اطراف را درگیر می کند امروزه بسیار پرطرفدار است و…
بهترین تبلیغات محیطی
موارد فوق تنها تعداد محدودی از تبلیغات خلاقانه در سراسر جهان هستند که بیشتر بر پایه عکس، پوستر، بیلبورد و… می باشند اما سالانه هزاران تبلیغ از برندهای کوچک و بزرگ برای معرفی محصول یا خدمات مختلف ارائه می شود.
این تبلیغات محیطی در بسترهای مختلفی مانند ویدیو تبلیغاتی، بیلبورد تبلیغات، تلویزیون شهری، تبلیغات تلویزیونی و… هستند.
در واقع باتوجه به تعداد بیشمار و تنوع بسیار زیاد تبلیغات محیطی سبب شده که انتخاب بهترین تبلیغات دشوار و حتی غیرممکن باشد چراکه تبلیغات را می توان از جوانب مختلفی مورد بررسی قرار داد.
در هر حال زمانی می توان به یک تبلیغ محیطی لقب بهترین را داد که اثرگذار باشد و بتواند مخاطبان بسیاری را جذب خود کند درست مانند تبلیغاتی که در سراسر جهان معروف شده و توجه همگان را به خود جلب می کنند.
بنابراین تبلیغاتی بهترین خواهد بود که بکر و خلاقانه، با رعایت اصول تبلیغات، در بستر تبلیغاتی و فضای مناسبی طراحی و اجرا شود به شکلی که بتواند نظر بیننده را جلب خود کند.
باید در نظر داشته باشید در صورتی که تبلیغات شما اصولی، استاندارد، در بستر و فضای مناسب، خلاقانه و خاص نباشد نتنها نمی تواند از نظر دیده شدن برند و جذب مشتری تاثیرگذار باشد بلکه ممکن است باعث هدر رفت هزینه شما بابت تبلیغات شود و حتی نتیجه عکس داشته باشد.
تاثیر تبلیغات محیطی در دیده شدن
امروزه یک متن ساده اما گیرا هم می تواند یک شیوه تبلیغاتی اثرگذار باشد درست مانند جمله ” با دیده شدن برند شو” این جمله ساده، کوتاه و اثرگذار است و مخاطب را به فکر فرو می برد که چگونه باید دیده شد؟ چگونه می توان برند شد؟
در دنیای مدرن امروزه هزار برند کوچک و بزرگ، بنام و گمنام در حال رقابت با یکدیگر برای دیده شدن هستند؛ این رقابت هرگز پایان ندارد و حتی در مورد برندهای بسیار معروفی که در یک زمینه فعالیت دارند بسیار جدی تر است.
بنابراین هر کسب و کار و برندی برای اینکه در میان صدها برند مشابه خود بتواند مشتری و مخاطب جذب کند ابتدا باید دیده شود و در این رقابت به خوبی خود را نشان دهد و این امر میسر نیست مگر به کمک تبلیغات اصولی و حرفه ای…
فرقی نمی کند که یک برند تا چه حد نوپا یا با قدمت است چراکه برای معروف شدن، توسعه و حفظ جایگاه خود هر برندی باید تبلیغات گسترده و مداوم داشته باشد تا به مخاطبان خود این اطمینان را بدهد که قدرتمند و پابرجا است.
بنابراین شما به عنوان صاحب یک کسب و کار برای دیده شدن برند خود باید بتوانید از تکنیکها، روشها، فضاها و ایده های تبلیغاتی نهایت استفاده را ببرید تا با کمک تبلیغات خلاقانه ای و عجیب توجه مخاطبان را به سمت خود جل کنید.
شما تنها زمانی می توانید تاثیرات و بازده تبلیغات را در دیده شدن برند خود ببینید که طراحی و اجرای تبلیغات محیطی برند خود را به یک مجموعه و تیم تبلیغاتی حرفه ای و باتجربه بسپارید.
با توجه به تعدد شرکت های تبلیغاتی مدعی به سختی می توان یک مجموعه قابل اعتماد را انتخاب کرد اما در این میان مجموعه تبلیغاتی بستام با روزمه کاری خود می تواند به اعتماد شما جهت تبلیغات پاسخ مثبتی بدهد.