۱۶ دی ۱۴۰۳

/
پرسش های متداول

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی یا تبلیغات در فضای باز به تبلیغاتی گفته می‌شود که مخاطب در خارج از خانه خود یا به‌صورت آفلاین در معرض آن قرار می‌گیرد. انتظار مشاهده این تبلیغات را می‌توان در همه‌جا داشت و به همین دلیل هم تأثیرگذاری بالایی دارند.

مخاطب در برخورد با اینگونه تبلیغات، امکان نادیده ­گرفتن یا رد شدن از آن را ندارد. امکانی که در مورد تبلیغات آنلاین یا رسانه‌های ارتباط‌جمعی به‌راحتی برای او فراهم است. برخلاف گذشته که تبلیغات فضای باز مختص شرکت‌های بزرگ بود، امروزه گزینه‌ای نسبتا ارزان برای تبلیغات است که کسب ‌و کارهای کوچک نیز از آن بهره ­می­‌برند.

اهداف اصلی تبلیغات محیطی چیست؟

اهداف اصلی تبلیغات محیطی مانند دیگر روش های بازریابی، معرفی و شناسایی محصولی به مشتریان و مخاطبان می باشد، با این تفاوت که در تبلیغات محیطی قبل از اینکه مخاطب به مرکز خرید و یا بازار مراجعه نماید، نام محصول خدمات در ذهن او حک شده است.

مزایای تبلیغات محیطی چیست؟
  • افزایش برندآگاهی
  • افزایش ارتباط با مشتری
  • هدف قرار دادن یک منطقه جغرافیایی خاص
  • اطلاع‌رسانی در مورد محصولات و خدمات جدید
انواع تبلیغات محیطی

می‌توان گفت در هر محیط بازی می‌توان تبلیغات محیطی را انجام داد. با این‌ حال، برخی فضاها توجه بیشتری را به خود جلب کرده و بنابراین برای این کار مناسب‌تر هستند. در اینجا مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

 تبلیغات بیلبوردی:

بیلبوردها پوسترهای غول‌پیکری هستند که عموما در مکان‌های پر رفت‌وآمد نصب ‌شده و به دلیل بزرگی و فاصله‌ای که سطح زمین‌دارند، به‌خوبی دیده می‌شوند.

 تبلیغات پوستری:

تبلیغات پوستری عموما در مکان‌های بیرونی اما بسته مانند مترو، داخل اتوبوس، داخل یا پشت ویترین مغازه‌ها دیده می‌شوند.

تبلیغات دیواری:

همان‌طور که از نام آن پیداست، این نوع تبلیغات دیوارهای شهر را برای به نمایش گذاشتن تبلیغ، انتخاب می‌کند. هرچه دیوار، فضای بیشتر و دید بهتری داشته باشد، بازدهی تاثیرگذاری تبلیغات محیطی روی آن نیز بیشتر است. تبلیغات دیواری را می‌توان با نصب بنر و پوستر یا با نقاشی روی دیوار انجام داد.
 

تبلیغات ترانزیتی:

این نوع تبلیغ به استفاده از بدنه وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و تاکسی تکیه دارد. تبلیغات ترانزیتی یکی از انواع تبلیغات محیطی متحرک است که در شهری مانند تهران که استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی بسیار رایج است، بازدهی خوبی دارد.
 

تبلیغات از طریق نمایشگرهای دیجیتالی:

نمایشگرهای دیجیتال، درواقع، نوعی بیلبورد تبلیغاتی با امکانات بیشتر پخش صدا و ویدئو هستند. حسن بزرگ این نوع تبلیغ، سرگرم‌کنندگی بیشتر و امکان تغییر آن در ساعات مختلف شبانه‌روز است.
 

تبلیغات مبلمان شهری: 

ایستگاه‌های اتوبوس، نیمکت‌های پارک و پیاده‌رو، کیوسک‌های اشتراک دوچرخه و هر مکان دیگر در شهر، مراکز خرید یا فروشگاه‌ها که بتوان در آنجا نشست، جزء مبلمان شهری محسوب می‌شوند. این مکان‌ها نقطه‌ای ایده­آل برای قرار دادن تبلیغ، جلوی چشمان مخاطب هستند.
 

تبلیغات از طریق عروسک های تبلیغاتی:

این روش تبلیغ نیز نوعی تبلیغات محیطی متحرک محسوب شده و به‌خصوص در مورد محصولات و خدماتی که به کودکان مربوط است، کاربرد دارد. اسباب‌بازی‌فروشی‌ها، شهربازی‌ها و رستوران­ها به‌خوبی از این روش برای تبلیغات استفاده می‌کنند.
 

تبلیغات از طریق استرابوردهای تبلیغاتی:

استرابورد، درواقع، نوعی بیلبورد تبلیغاتی کوچک است که می‌تواند در ارتفاع پایین نیز نصب شود. نقطه‌ضعف بیلبورد این است که نمی‌توان جزئیات چندانی را در آن نمایش داد. این نقطه‌ضعف را استرابورد به‌واسطه امکان نزدیک شدن بیشتر مخاطب به آن برطرف کرده است.
 

تبلیغات بر روی پل هوایی:

تبلیغات روی پل‌های هوایی در میانه خیابان، جاده و اتوبان، توجه بسیاری به‌خصوص رانندگان را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل، درصورتی‌که مخاطب تبلیغ، دارندگان خودرو باشد، بازدهی آن نیز بالاتر خواهد بود.

پر بازدیدترین نوع تبلیغات محیطی کدام ها هستند؟

از میان روش‌های گفته‌شده در قسمت‌های پیشین، برخی از آن‌ها بازدید بیشتری دارند. بازدید بیشتر نیز به معنی بازدهی بیشتر است.

  • تبلیغات بیلبوردی (جهت مشاهده بیلبوردهای مجموعه بستام کلیک کنید)
  • تبلیغات بر روی پل هوایی (جهت مشاهده عرشه های پل عابرپیاده مجموعه بستام کلیک کنید)
  • تبلیغات پوستری
تبلیغات محیطی در یک نگاه

اکثر انسان‌ها ساعاتی از شبانه­روز را در بیرون از خانه، می‌گذرانند. کسب‌وکارها در این ساعات از طریق تبلیغات محیطی، محصولات و خدمات خود را پیش چشمان افراد قرار می‌دهند. انواع این تبلیغات شامل بیلبورد، پوستر، ترانزیت، نمایش­گرهای دیجیتال و غیره می‌شود که در مکان‌های مختلفی از معابر شهری گرفته تا داخل فروشگاه‌ها در معرض دید قرار می‌گیرند. این روش تبلیغاتی مزایا و معایب خاص خود را دارد و در تعیین هزینه آن عواملی مانند فصل، محل، مدت‌زمان و نوع تبلیغ، اثرگذار هستند.