۱۶ دی ۱۴۰۳

/
/
تلویزیون های شهری یا بیلبورد
تلویزیون های شهری

تلویزیون های شهری یا بیلبورد

هرگاه بحث تبلیغات در میان باشد این مسئله مطرح است که تلویزیون شهری یا بیلبورد، کدام یک بهتر یا مناسب‌تر است؟ کدام یک اثرگذاری بیشتری دارد؟ و… پیش از پرداختن به این مسئله باید توضیح مختصری در مورد تلویزیون و بیلبورد داشته باشیم.

بیلبوردها در واقع همان تابلوهای بزرگ تبلیغاتی هستند که با ارتفاع و در مکان‌های پر تردد شهری و برون شهری نصب می ‌شوند که امکان تبلیغ انواع خدمات و کسب و کارها بر روی این تابلوهای بزرگ وجود دارد.

در مقابل تلویزیون شهری به نمایشگرهای ال ای دی گفته می‌ شود که در سایزهای مختلف در فضاهای شهری متفاوت قابل نصب است و امکان پخش انواع عکس و ویدیو تبلیغاتی یا آموزشی بر روی این تلویزیون ‌ها وجود دارد.

در دنیای مدرن امروزی تبلیغات به یک صنعت تبدیل شده است چراکه گسترش و دیده شدن هر برند، خدمات و کسب و کاری تنها به کمک تبلیغات حرفه ‌ای، در زمان و مکان مناسب امکان پذیر است؛ به همین دلیل امروزه ده‌ ها روش تبلیغاتی در سطح دنیا مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

در این میان تلویزیون‌ های شهری و بیلبوردها دو نمونه از شناخته شده ‌ترین و متداول ‌ترین روش ‌های تبلیغاتی در سراسر دنیا هستند که اکثر ما در طول زندگی روزمره خود بارها با این نوع تبلیغات با محتوای مختلف برخورد داشته ایم.

با توجه به اینکه امروزه کسب و کارهای بزرگ و کوچک به فکر تبلیغات برای گسترش و پیشرفت برند خود هستند در ادامه این مطلب سعی کرده‌ ایم که مفصلاً به موضوع بیلبورد تبلیغاتی و تلویزیون شهری از جوانب مختلف بپردازیم پس با ما همراه باشید.

اگر به دنبال تبلیغات محیطی در کرمان هستید،تبلیغات بستام بهترین انتخاب است.

مقایسه تلویزیون شهری با بیلبورد

بیلبورد شهری

تلویزیون شهری و بیلبوردها جزء فضاهای تبلیغاتی هستند که اکثر کسب و کارها با ارائه هر نوع خدمات، محصول یا کالایی می ‌توانند از آن برای معرفی برند خود استفاده کنند؛ در واقع امکان استفاده از این روش تبلیغاتی برای اکثر مجموعه ها و صاحبان کسب و کارها وجود دارد؛ به این مسئله می‌ توان به عنوان یک ویژگی مثبت و مشترک بین تلویزیون شهری با بیلبورد نگاه کرد.

هر دو این فضای تبلیغاتی جز مواردی هستند که امکان بازدید عموم جامعه را دارند بنابراین در هر دو روش درصد بالایی از جمعیت، در طول زندگی روزمره خود با تبلیغی که در حال اجرا بر روی تلویزیون شهری یا بیلبورد است برخورد داشته و خواسته یا ناخواسته از نظر بصری با آن آشنا می ‌شوند؛ در هر حال در مقایسه این دو نوع روش تبلیغاتی می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. عموماً بیلبوردهای تبلیغاتی را می‌ توان با تراکم مناسب، در تعداد بالا و در مکان ‌های شهری و برون شهری مختلف نصب کرد؛ این در حالی است که عموما تلویزیون‌ های شهری را در مناطق پر تردد مانند چهارراه‌ها نصب می‌ کنند.
  2. به طور طبیعی هزینه تبلیغ به کمک تابلوهای تبلیغاتی نسبت به تلویزیون ‌های شهری برای صاحبان کسب و کارها مقرون به صرفه ‌تر است.
  3. از نظر پذیرش عمومی، بیلبوردهای تبلیغاتی فضای صمیمی ‌تری را نسبت به تلویزیون شهری با مخاطبان ایجاد می ‌کنند به همین دلیل اکثر تبلیغاتی که در تلویزیون ‌های شهری مشاهده می‌ کنید در مورد خدمات و کسب و کارهای رسمی است.
  4. سرعت انتقال پیام یا هدف تبلیغات در بیلبوردها نسبت به تلویزیون‌ های شهری بیشتر است به این معنی که بیننده در زمان کوتاه تری نسبت به تلویزیون شهری متوجه هدف از تبلیغات می ‌شود در حالی که نیاز به مکث و تأمل بیشتری برای دریافت پیام تبلیغاتی در تلویزیون‌ های شهری وجود دارد.
  5. در تلویزیون‌ های شهری امکان ارائه پیام تبلیغاتی در قالب انواع ویدیوها و تصاویر متحرک و متعدد وجود دارد در حالی که در بیلبوردهای تبلیغاتی چنین امکانی وجود ندارد و تنها تصاویر ثابت و چاپ شده قابل تبلیغ هستند.
  6. ممکن است برای یک طراح تبلیغاتی امکان اجرای خلاقیت و ابتکار بر روی تابلوی تبلیغاتی نسبت به تلویزیون شهری بیشتر باشد.
  7. در تلویزیون‌ های شهری حرفه‌ ای امکان پخش تصاویر سه بعدی و خیره کننده نسبت به بیلبوردهای تبلیغاتی بیشتر است.
  8. در بسیاری از موارد تبلیغاتی که به واسطه بیلبورد صورت می‌ گیرد از نظر زمان نسبت به تابلوهای شهری مدت بیشتری در معرض نمایش هستند.
  9. اگرچه نمی ‌توان به شکل قطعی گفت اما عموماً رزرو و اجرای تبلیغ به واسطه بیلبوردهای تبلیغاتی نسبت به تلویزیون شهری راحت تر است.
  10. بسیاری از تلویزیون های شهری حرفه ‌ای بر روی برج‌ ها و ساختمان ‌های لوکس نصب می‌ شوند و از این نظر جلب توجه و بازخورد بیشتری خواهند داشت بنابراین تبلیغ برندهای لوکس در چنین فضایی مناسب‌تر است.
  11. تصاویر متحرک و امکان ایجاد حالت انیمیشنی در تبلیغاتی که بر روی تلویزیون شهری اجرا می‌ شود بیشتر می ‌تواند توجه گروه سنی کودک را جذب کند؛ بنابراین اگر خدمات یا محصولات برند شما مخصوص گروه کودک و نوجوان است به این مسئله توجه داشته باشید.
  12. در بسیاری از موارد در صورت آسیب رسیدن به تبلیغات شما،  امکان پیگیری در تلویزیون شهری نسبت به بیلبوردها بیشتر است و…

در مجموع در مقایسه این دو روش تبلیغاتی باید گفت که میان تلویزیون شهری و بیلبورد نقاط مشترک بسیاری وجود دارد و هر یک از این روش‌ها از مزایا و معایب خاص خود برخوردار هستند؛ بنابراین نمی ‌توان بطور مطلق ادعا کرد که کدام یک از این روش‌ های تبلیغاتی نسبت به دیگری برتری دارد.

بیلبوردهای فرودگاه کرمان مناسب ترین انتخاب برای معرفی کسب و کار شماست.

مزایای استفاده از تلویزیون شهری یا بیلبورد

تلویزیون شهری

امروزه رشد و توسعه بسیاری از کسب و کارها به واسطه تبلیغات مستمر آن ها می ‌باشد در واقع می‌ توان گفت در دنیای مدرن امروزی هرچقدر هم که خدمات یا محصولات شما با کیفیت باشند در صورت نداشتن تبلیغات مناسب روند توسعه و معروف شدن برند شما بسیار کند خواهد بود.

بسیاری از روش‌ های تبلیغاتی از جمله کمک گرفتن از شبکه‌ های تلویزیونی، رسانه‌ ها، فضای مجازی و… گاهاً بسیار پر هزینه، زمان بر و سخت است؛ برای بسیاری از کسب و کارهای نوپا یا کوچک امکان بهره‌مندی از بسیاری از فضاهای تبلیغاتی وجود ندارد.

این در حالی می ‌باشد که بیلبوردها و تلویزیون‌ های شهری به عنوان یک فضای تبلیغاتی پر بازده، راحت، کم هزینه و گسترده در اختیار عموم جامعه و اکثر کسب و کارها یا برندها هستند؛ در واقع میزان محدودیت در استفاده از این دو روش تبلیغاتی نسبت به فضاهای تبلیغاتی دیگر بسیار کمتر است.

از طرفی تلویزیون شهری یا بنر تبلیغاتی خلاقانه جذاب در طول روز می ‌تواند نظر صدها هزار نفر را که به دلیل مشغله امکان گشت و گذار در شبکه‌ های مجازی یا پیگیری رسانه ‌ها را ندارند به خود جلب کند بنابراین احتمال تاثیرگذاری آن بسیار بالا است.

هزینه تبلیغ به واسطه تلویزیون شهری و بیلبورد نسبت به بسیاری از دیگر روش‌ ها بسیار مناسب و ماندگاری آن نیز بیشتر است بنابراین این دو روش از نظر اقتصادی برای صاحبان کسب و کار به صرفه تر هستند.

اهمیت تبلیغ از طریق تلویزیون شهری یا بیلبورد

اهمیت تبلیغ با تلویزیون شهری

شما در غالب یک شرکت، سازمان، تجارت یا کسب و کار اگر در ابتدای راه هستید در دنیای بزرگ برندهای معروفی که مشابه خدمات یا محصولات شما را ارائه می دهند نیاز به دیده شدن و جلب توجه مخاطبان و مشتریان دارید.

جدا از این مسئله حتی اگر کسب و کار شما نوپا نیست برای دوام آوردن در رقابت شدید برندهای باتجربه و نوپا نیز نیاز به تبلیغ مستمر و مداوم دارید بنابراین حتی اگر شما صاحب یک برند بنام و مطرح هستید نباید از اهمیت تبلیغات در دوام کسب و کار خود غافل شوید.

تلویزیون شهری و بیلبوردهای تبلیغاتی یک فضای تبلیغی در دسترس و قابل نمایش در انظار عمومی هستند و تقریبا تمامی کسب و کارها می توانند به راحتی از این دو روش برای تبلیغ و بازاریابی خدمات یا محصولات خود استفاده کنند.

این دو روش در مورد برندهایی تازه‌ کار چه در برندهای معروف و بنام قابل استفاده است و در هر دو مورد هیچ محدودیتی از نظر جلب توجه و جذب مخاطب وجود ندارد چراکه بیلبوردها و تلویزیون های شهری در مکان های پرتردد و در ارتفاع نصب می شوند.

تبلیغ اصولی با تلویزیون شهری یا بیلبورد

آنچه مسلم است این دو روش تبلیغاتی مزایای بیشماری دارند اما بهره ‌مندی از این مزایا در صورتی ممکن است که طراحی تبلیغی که قرار است بر روی تلویزیون شهری یا تابلو تبلیغاتی به نمایش گذاشته شود از نظر اصول تبلیغاتی، خلاقیت، استانداردهای مطرح تبلیغاتی و… در سطح ایده‌آلی باشد.

بنابراین می ‌توان گفت تنها تبلیغی می ‌تواند اثرگذار باشد که خلاقانه، ساده و گویا، دارای شعار مناسب و… باشد و بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن نظر بیننده را جذب، هدف تبلیغ را انتقال و با توجه به المان‌های بصری اثری ماندگار ایجاد کند.

کلیه این موارد در صورتی تحقق خواهد یافت که کلیه مراحل طراحی و اجرای محتوای تبلیغ یه واسطه یک تیم تبلیغات متخصص و مجرب صورت بگیرد؛ این در حالی است که تعدد شرکت‌های تبلیغاتی مدعی در زمینه تبلیغات روز به روز در حال افزایش است.

در این میان مجموعه تبلیغاتی بستام با در اختیار داشتن تیم حرفه‌ای و خلاق، یا بهره‌گیری از دانش و استانداردهای روز دنیای تبلیغات می‌ توانند در زمینه دیده شدن برندتان قدم به قدم با شما همراه باشند؛ شما می توانید از طریق سایت رسمی این مجموعه مشاوره و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

مجموعه بستام شرکت اسپرلوس را برای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی و همینطور تبلیغات ویدئویی پیشنهاد می کند.