تبلیغات گرم ترین بازار را در دنیای امروزی دارد چراکه امروزه اکثر افراد به خوبی می دانند که تبلیغات اصولی تا چه اندازه می توانند بر رونق و معرفی یک کسب و کار یا برند تاثیرگذار باشند؛ در واقع می توان گفت که تبلیغات امروزه به یک صنعت قدرتمند و البته تاثیرگذار و مهم تبدیل شده است.شاید لازم باشد پیش از بیان هر مسئله دیگری به شکل مختصر و ساده توضیح دهیم که منظور از تبلیغات محیطی دقیقاً چیست و چه نوع تبلیغاتی را شامل می شود؛ به عبارتی می توان گفت هر نوع تبلیغ و بازاریابی که به منظور فروش محصول و خدمات یا جلب همکاری و پروژه جدید، خارج از مقصد نهایی خرید انجام شود تبلیغات محیطی نام دارد.
در واقع تبلیغات محیطی یا تبلیغات بیرونی یک اصطلاح کلی در صنعت تبلیغات است که در مورد کلیه تبلیغات و بازاریابی هایی که خارج از خانه (نقطه نهایی خرید مشتری) صورت می گیرد اطلاق می شود و به تبلیغات خارج از خانه نیز معروف است.
مسئله ای که همیشه در مورد تبلیغات محیطی مطرح است این می باشد که اساساً تبلیغات محیطی برای چه نوع کسب و کارهایی مناسب و یا لازم هستند؛ به عبارتی چه کسب و کارهایی جهت رشد شکوفایی و دیده شدن نیاز به تبلیغات محیطی دارند.
” بیلبورد کرمان ” خود را به ” تبلیغات بستام ” بسپارید
اهمیت تبلیغات محیطی و تنوع کسب و کارهای امروزی سبب شده است که در ادامه این مطلب مفصل به موضوع اهمیت تبلیغات بر کسب و کارها مختلف بپردازیم پس با ما همراه باشید.
کسب و کار یک اصطلاح بسیار گسترده است که مشاغل بسیار مختلفی را شامل می شود آنچه مسلم است هر کسب و کاری در حال ارائه یک نوع خدمات، محصول، کالا و یا بطور کل محتوا می باشد؛ بنابراین آنچه که به کسب و کار معنا می بخشد ارائه خدمت یا کالا به مشتری است؛ بر این اساس انواع کسب و کارها را میتوان به شکل زیر دستهبندی کرد.
انواع کسب و کارهایی که نیاز به تبلیغ محیطی دارند
- کسب و کارهای تولیدکننده
- کسب و کارهای واسطه
- کسب و کارهای خدمات اداری و سازمانی
- کسب و کارهای کامپیوتری، فناوری و اطلاعات
- کسب و کارهای خدمات فنی
- کسب و کارهای اینترنتی
- کسب و کارهای خانگی
- کسب و کارهای خدمات آموزشی
- کسب و کارهای خدمات درمانی
- کسب و کارهای روستایی
- کسب و کاری فروش کالا و محصول و…
در مجموع می توان گفت هر مجموعه ای که در حال ارائه نوعی خدمت یا کالا به مخاطبان است یا تولید کننده یک محصول مصرفی می باشد کسب و کار نام دارد؛ اما به لیست فوق نگاهی انداخته و از خود بپرسید که کدام کسب و کارها نیاز به تبلیغات محیطی دارد.
مواردی که در لیست فوق ذکر شده اند یک دسته بندی کلی از کسب و کارهای مختلف هستند که در اصل صدها هزار شغل را به عنوان زیر مجموعه در خود جای می دهند بنابراین آیا تمامی این مشاغل نیاز به تبلیغ دارند؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که بله قطعاً تمامی کسب و کارها در هر سبک و هر نوعی که هستند نیاز به تبلیغ محیطی دارند؛ در واقع در دنیای امروزی و رقابت تنگاتنگ کسب و کارها بر سر جذب مشتری و مخاطب، تبلیغ امری الزامی در شناخته شدن، توسعه و پایداری یک برند یا کسب و کار است.
سودآورترین تبلیغات در کرمان >>>>>” بیلبوردهای فرودگاه کرمان “
اهمیت تبلیغ محیطی برای کسب و کارهای مختلف
در مطلب فوق به شکل مختصر متوجه شدیم که هر نوع کسب و کاری در هر گروهی که قرار می گیرد نیاز به تبلیغات محیطی دارد اما در واقع باید پرسید که اهمیت تبلیغات محیطی برای کسب و کار چیست و چه تاثیری می تواند بر آن شغل داشته باشد.
در دنیای مدرن امروزی با گسترش انواع کسب و کارها و مدرنیته شدن زندگی بشری هرگز نمی توان در رقابت شدیدی که میان صاحبان کسب و کارها بر سر دیده شدن برند وجود دارد به خودی خود دیده شد و پیشرفت کرد.
در واقع شما به عنوان صاحب یک کسب و کار نمی توانید تنها با تکیه بر کیفیت خدمات یا محصولاتی که ارائه می دهید در این رقابت، برنده، پایدار و پیشتاز باشید؛ چراکه رقبای شما از تبلیغات محیطی به عنوان یک اهرم یا ابزار در حال استفاده هستند.
بنابراین شما دو کسب و کار را در نظر بگیرید که از نظر کیفیت خدمات یا محصولات دقیقاً در یک سطح قرار دارند؛ در رقابت میان این دو، برندی شناخته می شود و مشتریان بیشتری را جذب می کند که بتواند به شکل اصولی و حرفه ای از تبلیغات محیطی نهایت استفاده را ببرد.
فرقی نمی کند که کسب و کار شما در چه جامعه ای یا چقدر کوچک و نوپا باشد چراکه شما تا سقف پتانسیل خود می توانید رشد کنید؛ پس از اینکه در محیط کسب و کار خود نهایت رشد را تجربه کردید می توانید به محیطی بزرگتر وارد شده و گام های بزرگ تری در جهت توسعه کسب و کار خود بردارید.
اهمیت تبلیغات محیطی فقط در مورد کسب و کارهای کوچک و نوپا صدق نمی کند بلکه بزرگترین و بنام ترین کسب و کارها و برندها نیز در تمام طول فعالیت خود جهت حفظ جایگاه و پیشتاز بودن میان رقبا نیاز به تبلیغات محیطی مستمر دارند.
با این وجود میتوان ادعا کرد که هیچ نوع کسب و کاری را در هیچ سطح و اندازه ای نمی توان پیدا کرد که در تمام طول فعالیت خود نیاز به تبلیغات محیطی و آثار مثبت و سازنده آن نداشته باشد.
انواع تبلیغات محیطی کدام هستند
برای بسیاری از افراد این سوال وجود دارد که تبلیغات محیطی شامل چه نوع تبلیغاتی می شود؛ در پاسخ باید گفت که تبلیغات محیطی انواع مختلفی دارد و هر یک از این انواع در سطوح مختلفی از نظر کیفیت و حرفه ای بودن قابل اجرا می باشند؛ در هر حال انواع تبلیغات محیطی شامل موارد زیر است.
- تبلیغات تلویزیونی
- تبلیغات رادیویی
- تبلیغات شبکههای مجازی
- تبلیغات مطبوعاتی
- تبلیغات بیلبوردی
- تبلیغات تلویزیون شهری
- تبلیغات شبکه تلفنی شامل تماسها و پیامکهای تبلیغاتی
- تبلیغات وب سایتی مانند همسان، بنری، ریتارگتینگ، پوش نوتیفیکیشن و…
- تبلیغات مستقیمی که در فضای واقعی انجام می شود (پخش کردن تعدادی از دونات های یک قنادی میان مردم و…)
در واقع تبلیغات محیطی می تواند در قالب عکس، متن، ویدیو، پیامک، پوستر، بنر، کارت و… انجام شوند؛ این تبلیغات به کمک وسایل دیجیتال، سیستم های هوشمند الکترونیک، اپلیکیشن ها، پلتفرم های مجازی، سلبریتی ها و اینفلونسرها ارائه شوند.
بنابراین تبلیغات محیطی نه تنها می توانند انواع و اشکال مختلفی داشته باشند بلکه این قابلیت را دارند که در فضاهای تبلیغاتی مختلفی ارائه یا به نمایش گذاشته شوند برای مثال شما یک شعار تبلیغاتی یا در قالب یک بیلبورد تبلیغاتی ارائه دهید.
بنابراین در مجموع می توان گفت تبلیغ محیطی به روش هایی گفته می شود که صاحبان کسب و کارها به منظور معرفی تبلیغ یا بازاریابی برند خود با هدف جذب مشتری یا پروژه جدید، در فضاهای تبلیغاتی انجام می دهند.
تبلیغ محیطی مناسب با انواع کسب و کارها
تا اینجا به خوبی متوجه شدیم که هر نوع کسب و کاری نیازمند تبلیغات محیطی است بنابراین فرقی نمی کند که شما صاحب یک کسب و کار خانگی نوپا یا صاحب یک برند محصولات الکترونیکی بسیار مطرح باشید در هر حال شما به تبلیغات محیطی احتیاج دارید.
مسئله مهم این است که شما بتوانید انواع تبلیغ محیطی متناسب با کسب و کار خود را تشخیص داده و آن را با توجه به جامعه اطراف در محیط مناسبی ارائه دهید در واقع در صورتی تبلیغ محیطی شما اثرگذار خواهد بود که از نظر نوع و فضای ارائه با جامعه هدف شما در تناسب باشد.
برای مثال اگر شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی کوچک هستید تبلیغ در کانال های مجازی، شبکه های اجتماعی و محیط زندگی به شکل پیام تشویق به بازدید می تواند یک تبلیغ محیطی اثرگذار باشد این در حالی است که برای یک برند معروف تبلیغ به کمک یک سلبریتی روش مناسب تری است.
در مثالی دیگر برای یک فروشگاه لوازم خانگی که به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده است تبلیغ با تلویزیون شهری یا بیلبورد تبلیغاتی روش مناسبی بوده در حالی که تبلیغ یک کارخانه بزرگ تولید کننده مواد بهداشتی به واسطه شبکه های تلویزیونی قطعاً بهتر خواهد بود.
بنابراین اینکه چه نوع تبلیغ محیطی و در چه فضای تبلیغاتی با کسب و کار شما تناسب دارد و می تواند اثرگذار واقع شود به نوع کسب و کار جامعه اطراف شما و سطح کسب و کار شما از نظر پیشرفت بستگی دارد؛ برای مثال تبلیغ یک کسب و کار کوچک مطبوعات و شبکه های تلویزیونی عملاً نمی تواند مناسب و اقتصادی باشد.
در هر حال شما به عنوان صاحب یک کسب و کار در مورد اینکه چه نوع تبلیغی در چه فضایی می تواند به ترقی، شهرت، توسعه و دوام کسب و کار شما کمک کند نیاز به یک مشاوره تخصصی و اجرای تبلیغات توسط یک تیم حرفه ای می باشد.
مجموعه تبلیغاتی بستام به عنوان یک مجموعه حرفه ای و با تجربه در زمینه انواع تبلیغات می تواند مشاوره تخصصی و کاملی را با توجه به کسب و کار شما در حوزه تبلیغات در اختیارتان قرار دهد و در مسیر تبلیغات تا دیده شدن همراه شما باشد.